Kysymyksiä ja vastauksia
Vahtimikko-ohjelman käytöstä


Kysymyksiä ja ongelmia

  • 1. Ohjelma ilmoittaa 'Vastaanotto ei käynnissä!' tai 'Lähetys ei käynnissä!'
  • 2. Ohjelma ilmoittaa 'ie_Open-device already open'
  • 3. Kohteen asetusten tarkistuksissa tai kirjoittamisessa tulee ilmoitus 'Asetusvirhe'



    Vastauksia ja ratkaisuja

    1. Ohjelma ilmoittaa 'Vastaanotto ei käynnissä!' tai 'Lähetys ei käynnissä!'


    Syitä voi olla 3:
  • Ohjelman asetuksissa on asetettu väärä portti liikenteelle.
    Korjauksena muutetaan perusasetuksissa liikennöintiporttia.
  • Ohjelma on kaatunut/kaadettu ja muistiin on jäänyt vastaanotto/lähetys-ohjelma, joka täytyy erikseen lopettaa.
    Lopeta kaatuneet sovellukset tai käynnistä Windows uudestaan.
  • Liikennöintikortti on asennettu väärin ja on osoitteiden/keskeytysten kautta ristissä toisen laitteen kanssa.
    Tarkista ohjauspaneelista laitteiden ristiriidat ja korjaa kortin asetukset.
    Takaisin

    2. Ohjelma ilmoittaa 'ie_Open-device already open'


    Jokin tietokoneen muistissa oleva ohjelma käyttää jo liikennöintikorttia, joten toinen sovelluksista täytyy lopettaa.
    Jos ohjelmaa ei näy listassa kun Ctrl + ALt + Del on painettu, on suositeltavaa käynnistää tietokone uudelleen.
    Takaisin

    3. Kohteen asetusten tarkistuksissa tai kirjoittamisessa tulee ilmoitus 'Asetusvirhe'


  • Jos ilmoitus tulee kun liikenneikkunassa on näkynyt 'Lähetetään tunnusluku' ja sen perässä 'Puretaan yhteys', on yhteyden muodostuksessa annettu väärä tunnusluku.
  • Jos ilmoitus tulee keskellä asetusten lukemisen/kirjoittamisen, on puhelinlijalla jotain häiriöitä ja kannattaa koettaa uudelleen. Takaisin

    Varpushaukantie 1
    90250  OULU
    Tel. (08) 311 1151
    Fax (08) 311 1155
    Internet: http://www.outel.fi/
    Email: vahtimikko@outel.fi