Kysymyksiä ja vastauksia
Vahtimikko RT-101/105:n käytöstä


Kysymyksiä ja ongelmia


  • 1. Laitteen kuittaaminen puhelimella
  • 2. Laite ei hyväksy kuittausta matkapuhelimesta
  • 3. Laite soittaa 'haamu'-hälytyksistä
  • 4. Laite soittaa joka yö samaan aikaan hälytyksen
  • 5. Laite soittaa jatkuvasti
  • 6. Ilmoitustulojen ohjelmointi ei onnistu
  • 7. Kohteessa ei ole kiinteää puhelinlinjaa



    Vastauksia ja ratkaisuja

    1. Laitteen kuittaaminen puhelimella

    Kun Vahtimikko soittaa ilmoituksen puhelimeen, se ilmoittaa kohdenumeron ja hälyttävän ilmoitustulon numeron. Kuittaus tapahtuu näppäilemällä TÄHTI Vahtimikon ilmoittama kohdenumero RUUTU.
    Samalla kuittaus näppäilyllä kuitataan myös saman puhelun aikana tulevat muutkin ilmoitukset yksitellen, mikäli Vahtimikolla on useita hälytyksiä samalla kertaa ilmoitettavana.
    Takaisin

    2. Laite ei hyväksy kuittausta matkapuhelimesta

    Jos Vahtimikko soittaa matkapuhelimeen, on syytä tarkistaa puhelimen käyttöohjeesta DTMF-merkkien lähettämiseen liittyvät asetukset.
    Takaisin

    3. Laite soittaa 'haamu'-hälytyksistä

    Jos ilmoitustuloon kytketty ilmaisin antaa vain lyhytaikaisia pulsseja ja ilmoitustuloon on ohjelmoitu 'MUISTAVA'-toiminto, soittaa laite jokaisen hälytyspulssin uutena hälytyksenä.
    Asiaa voi korjata asettamalla ilmoitustuloon parin sekunnin viiveen, jotta liian lyhyet pulssit suodattuvat pois.
    Takaisin

    4. Laite soittaa joka yö samaan aikaan hälytyksen

    Kohteessa kannattaa tarkistaa pari asiaa:
  • Käynnistyykö kohteessa jokin laite tai järjestelmä kyseiseen kellonaikaan?
  • Onko infrapunatutka suunnattu väärin, jotta se reagoi lämmityksen, ilmastoinnin tai muun sähkökojeen tai järjestelmän käynnistymiseen?
    Takaisin

    5. Laite soittaa jatkuvasti

    Laite soittaa uudestaan jos ilmoitustuloon kytketty ilmaisin antaa jatkuvasti muuttuvaa tietoa (hälytys 'kiikkuu' päälle ja pois). Laite soittaa aina uudestaan kun hälytys tulee päälle.

    Jos soitto-ohjeessa on 'KUITTAUS_EI_SALLITTU'-asetus, ei laite lopeta soittamista vaikka saisikin kuittauksen kyseiseltä vastaanottajalta.

    Jos vastaanottaja ei anna
    kuittausta tai kuittaa virheellisesti.
    Takaisin

    6. Ilmoitustulojen ohjelmointi ei onnistu

    Ilmoitustulojen viive asetetaan kolmella numerolla.
    Takaisin

    7. Kohteessa ei ole kiinteää puhelinlinjaa

    RT-sarjan Vahtimikko voidaan päivittää langattomaksi Vahtimikoksi
    VM-2020G edullisella päivityspaketilla. Ota meihin yhteyttä.
    Takaisin

  • Varpushaukantie 1
    90250  OULU
    Puh. (08) 311 1151
    Fax (08) 311 1155
    Internet: http://www.outel.fi/
    Sähköposti: vahtimikko@outel.fi